0551 040 43 07 - petricorvet@gmail.com

Kedilerde Etrafa Idrar Yapma

KEDİLERDE ETRAFA İDRAR YAPMA NEDENLERİ • Kum kabı sorunu: Kedilerin kum kabı temiz ve hijyenik olmalı, kediye uygun büyüklükte olmalı ve kedinizin kolayca erişebileceği bir yerde olmalıdır. Eğer kedinizin kum kabında herhangi bir sorun varsa, etrafa idrar yapmaya başlayabilir. • Stres: Kedilerde stres, idrar yapma davranışını etkileyebilir. Yeni bir eve taşınmak, evde yeni bir hayvan edinmek, uzun süre yalnız kalmak veya başka stresli bir durum kedinizin etrafa idrar yapmasına neden olabilir. • Sağlık sorunları: Bazı sağlık sorunları, kedilerde idrar yapma davranışını etkileyebilir. İdrar yolu enfeksiyonları, böbrek hastalıkları ve hormonal bozukluklar gibi durumlar kedinizin etrafa idrar yapmasına neden olabilir. • Davranışsal sorunlar: Bazı kedilerde, idrar yapma davranışı bir davranışsal sorun olabilir. Bu durum, kedinizin dikkat çekmek, bir şeyleri kontrol etmek veya başka bir kedinin bölgesini işaretlemek için yaptığı bir şey olabilir. • Hormonal sebepler: Karşı cinsi etkilemek adına yapılan işaretlemeler. Kedilerde etrafa idrar yapmanın nedeninin belirlenmesi, sorunu çözmek için önemlidir. Eğer kedinizin kum kabı sorunu varsa, kum kabını temizleyin, uygun büyüklükte bir kum kabı alın ve kedinizin kolayca erişebileceği bir yere koyun. Eğer kedinizin stresli olduğunu düşünüyorsanız, ona stresini azaltması için yardımcı olmaya çalışın. Kedinizin sağlık sorunları olabileceğinden şüpheleniyorsanız, onu veteriner kliniğine götürün. Eğer kedinizin davranışsal bir sorunu olduğunu düşünüyorsanız, bir davranış uzmanına danışın. Kedilerde etrafa idrar yapmanın önlenmesi için aşağıdaki önlemler alınabilir: • Kedinizin kum kabını düzenli olarak temizleyin. • Kedinizin kum kabını uygun büyüklükte seçin. • Kedinizin kum kabını kedinizin kolayca erişebileceği bir yere koyun. • Kedinizin stresini azaltmak için önlemler alın. • Kedinizin sağlık durumunu düzenli olarak kontrol ettirin. • Kedinizin kum kabını mama ve su kabından uzak noktaya yerleştirin • Kum kabının yerini sürekli değiştirmeyin Kedilerde etrafa idrar yapma, ciddi bir sorun olabilir. Bu sorunu çözmek için, sorunun nedenini belirlemek önemlidir. SAĞLIK SORUNLARINI DETAYLANDIRIRSAK EĞER: • İdrar yolu enfeksiyonları: İdrar yolu enfeksiyonları, kedilerde en yaygın görülen sağlık sorunlarından biridir. İdrar yolu enfeksiyonları, bakteriler tarafından neden olur ve idrar yollarında iltihaplanmaya neden olur. İdrar yolu enfeksiyonları, kedilerin sık sık idrara çıkmalarına, idrar yaparken acı çekmelerine ve etrafa idrar yapmalarına neden olabilir. • Böbrek hastalıkları: Böbrek hastalıkları, kedilerde idrar yapma davranışını etkileyebilecek ciddi bir sağlık sorunudur. Böbrek hastalıkları, böbreklerin işlevini yerine getirememesi durumudur. Böbrek hastalıkları, kedilerin sık sık idrara çıkmalarına, idrar yaparken acı çekmelerine ve etrafa idrar yapmalarına neden olabilir. • Hormonal bozukluklar: Hormonal bozukluklar, kedilerde idrar yapma davranışını etkileyebilecek başka bir sağlık sorunudur. Hormonal bozukluklar, hormonların normal düzeyde çalışmaması durumudur. Hormonal bozukluklar, kedilerin sık sık idrara çıkmalarına, idrar yaparken acı çekmelerine ve etrafa idrar yapmalarına neden olabilir. Bu sağlık sorunlarının belirtileri, kediden kediye değişebilir. Ancak, aşağıdaki belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, kedinizin bir veteriner kliniğine götürülmesi önemlidir: • Sık idrara çıkma • İdrar yaparken acı çekme • Etrafa idrar yapma • İştahsızlık • Kilo kaybı • Halsizlik • Kusma • İshal Veteriner hekim, kedinizin sağlık durumunu değerlendirecek ve etrafa idrar yapmanın nedenini belirlemek için gerekli testleri yapacaktır. Eğer kedinizin sağlık sorunları varsa, veteriner hekim uygun tedaviyi uygulayacaktır. İdrar yolu enfeksiyonları, böbrek hastalıkları ve hormonal bozukluklar, erken teşhis ve tedavi ile genellikle iyileştirilebilir. Ancak, bu hastalıklar tedavi edilmezse, kedilerde ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. Erken teşhis hayat kurtarır Petricor Veteriner Kliniği Beylikdüzü-İstanbul
BEYLİKDÜZÜ PETRICOR VETERİNER KLİNİĞİ Adres: Kavaklı Mah. Zağanos Paşa Sk. No:46 Beylikdüzü / İstanbul Tel: 0551 040 43 07 E-posta: petricorvet@gmail.com Web: www.petricorvet.com ÇALIŞMA SAATLERİMİZ Kliniğimiz 09:30 - 23:00 arası aktif ve 7/24 Acil olarak hizmet vermektedir. Küçük dostlarımızın bütün sağlık sorunlarında ve aklınıza takılan sorularla ilgili bizlerle 7/24 iletişime geçebilirsiniz.
Bu site Neta Website altyapısı ile hazırlanmıştır.
Bizi Arayın